Sunday, February 5, 2017

ZDROWE PROPOZYCJE DESERÓW


Cześć! Wiecie, że przechodząc na zdrowy styl życia nie trzeba rezygnować ze słodkich przekąsek czy posiłków na słodko? Można w zdrowy sposób zaspokoić swoje kubki smakowe nie sięgając przy tym po Milkę czy ciasteczka z czekoladą. W dzisiejszym poście znajdziecie trzy propozycje na zdrowe desery, które wcale nie są trudne w przygotowaniu! Wystarczy chwila, by zrobić coś samemu, a później rozkoszować się smakiem. Ja wciąż wyszukuję coraz to nowsze przepisy na zdrowe przysmaki i przyznam, że wcale mało ich nie jest! Cieszę się, że inspiracje na zdrowe posiłki można znaleźć dosłownie wszędzie - na instagramie, facebooku, przeróżnych blogach, a nawet na YouTube. Świadomość ludzi dotycząca zdrowia się poszerza, a fit światek się coraz bardziej rozwija. Ja wpadłam w to po uszy i mam zamiar zarażać moją pasją coraz więcej ludzi :D

Zdrowe czekoladki z orzechami i bakaliami.

Składniki:
30g kakao
30g oleju kokosowego
10g ksylitolu
dowolne bakalie oraz orzechy

Rozpuszczamy olej kokosowy. Do miski dodajemy kakao, ksylitol i olej, dokładnie mieszamy. Przekładamy do papierowych foremek na muffinki. Na górę dajemy dowolne suszone owoce lub orzechy. Przechowujemy w zamrażarce.

Banoffe z przepisu Natalii.

Składniki:
140g daktyli
150g ciastek owsianych
30g oleju kokosowego
stała część mleczka kokosowego (150g)
szczypta soli
sok z ćwiartki cytryny
20g masła orzechowego
10g gorzkiej czekolady

Mleko kokosowe wkładamy do lodówki na parę godzin i namaczamy daktyle w gorącej wodzie na pół godziny. 
Kruszymy ciastka na drobną mąkę i dodajemy rozpuszczony olej kokosowy. Wyklepujemy tym dno brytfanki mocno przyciskając. Daktyle odsączamy, ale zostawiamy po nich 3 łyżki wody. Dodajemy masło orzechowe i szczyptę soli. Dobrze blendujemy na gładką masę. Wykładamy daktylową warstwę na ciasteczkowy spód i skrajamy na to banana. 
Stałą część mleczka kokosowego ubijamy z sokiem z cytryny, aż się zrobi bardziej puszyste. Masę wykładamy na skrojonego banana. Na wierzch ścieramy kostkę gorzkiej czekolady. Ciasto musi postać w lodówce, aby się trzymało i nie rozpadało. 

Śliwkowe trufle w polewie z gorzkiej czekolady.

Składniki:
100g suszonych śliwek
2 łyżki oleju kokosowego 
2 łyżki miodu
gorzka czekolada

Zblendowałam suszone śliwki, olej kokosowy i miód. Z gotowej masy ulepiłam 6 równych kulek i oblałam je rozpuszczoną gorzką czekoladą.

4 comments:

  1. Banoffe musi być oblęd <3 z resztą wszystkie wyglądają mega :)

    ReplyDelete
  2. Ale smakołyki! Te śliwkowe trufle chętnie bym wypróbowała <3

    ReplyDelete
  3. Aż się poczułam głodna. Muszę wypróbować takie smakołyki. Trufle będą pierwsze.

    ReplyDelete

Post a comment