Tuesday, March 29, 2016

PRZEPISY NA ORZECHOWY MAZUREK I SERNIK OREO


Święta i po świętach ;) U mnie tegoroczna Wielkanoc była mało świąteczna. Co prawda miałam weekend wolny i upiekłam dwa ciasta z tej okazji, ale ani jajeczka ani baranka nie było :P Tradycyjnego święcenia koszyczka, ani lanego poniedziałku również... Ale może to i lepiej - nie najadłam się za bardzo, jedynie poziom cukru został maxymalnie podniesiony :D Może to już ostatnie takie święta i w przyszłym roku będzie bardziej "normalnie". Swoją drogą świąteczne ciasta wyszły mi nieskromnie mówiąc bardzo smaczne, dlatego postanowiłam podzielić się z Wami przepisami. A nóż widelec przydadzą się na jakieś inne okazje. Ale uwaga! Są niesamowicie słodkie i nawet taki wielbiciel słodkości jak ja przyznał, że jest za słodko!

Uroczy mazurek/tarta (nazwij to jak chcesz :D) z przepisu niezastąpionej Eweliny z instagrama. Do masy użyłam masła z orzechów nerkowca i ziemnych, a ozdobić taki mazurek można na różne sposoby. Nadawałyby się tutaj suszone owoce, płatki migdałów, a nawet pokruszona czekolada!

Składniki na spód tarty:
2 szklanki mąki (u mnie gryczana i jaglana)
2 jajka
6-7 łyżek oleju kokosowego

Na orzechową masę:
6 łyżek masła orzechowego
3 łyżki oleju kokosowego

Do ozdoby:
czekoladowe jajka
wiórki kokosowe

Ze wszystkich składników na spód wyrabiamy spójne ciasto. Masę owijamy folią i wstawiamy do lodówki na pół godziny. Piekarnik nastawiamy na 190 stopni (termoobieg). Ciasto wyciągamy z lodówki i wylepiamy nim formę na tartę. Blachę wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 15-20 minut.
Olej kokosowy odrobinę podgrzewamy i mieszamy z masłem orzechowym oraz ksylitolem. Wylewamy na wystudzony spód, dekorujemy czekoladowymi jajkami i wiórkami kokosowymi. Schładzamy w lodówce.

Bomba kaloryczna - śmietankowy sernik na spodzie z Oreo i pokruszonymi ciasteczkami. Szczerze to nie spodziewałam się, że wyjdzie aż tak słodko i pysznie! Każdemu, kto lubi Oreo polecam upieczenie takiego ciasta. Poza tym spód wykonany z ciasteczek to mistrzostwo świata! Ja tak się zasłodziłam w te święta, że aż chyba miesiąc nie tknę słodyczy :D

Składniki na spód:
200g ciasteczek Oreo
3 łyżki roztopionego masła

Na masę serową:
500g twarogu
3 łyżeczki ksylitolu
1 budyń śmietankowy w proszku
1 jajko
100g ciasteczek Oreo

Do ozdoby:
3/4 tabliczki mlecznej czekolady
150g ciasteczek Oreo

Ciastka rozdrabniamy tłuczkiem i razem z masłem miksujemy do otrzymania masy ciasteczkowej o konsystencji mokrego piasku. Masę wykładamy na spód silikonowej tarty, wyrównujemy i schładzamy w lodówce przez pół godziny. Twaróg blendujemy z cukrem i budyniem, następnie dodajemy jajko i jeszcze raz blendujemy do połączenia się składników. Dodajemy pokruszone ciasteczka Oreo, dokładnie mieszamy. Masę serową wykładamy na ciasteczkowy spód, wyrównujemy. Pieczemy 30-40 minut w temp. 190 stopni (termoobieg). Dekorujemy roztopioną mleczną czekoladą i pokruszonymi ciasteczkami Oreo.

12 comments:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    ReplyDelete
  2. Pięknie wygląda Twój mazurek! :)

    ReplyDelete
  3. Ciasta wyglądają bombowo! Widać, że na bogato :D Ja w tym roku również najadłam się słodyczy za wsze czasy! I chyba pójdę Twoją drogą i zrobię sobie miesiąc odpoczynku od tego typu węglowodanów.
    /foxydiet.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja właśnie wczoraj wróciłam do czystej michy i planuję miesiąc bez cheata :D

      Delete
  4. ojejo to z oreo wygląda obłędnie!

    ReplyDelete
  5. OMG all of the food looks so incredible!

    xx

    ReplyDelete
  6. Bardzo apetyczne. Sernik z oreo może jeszcze uda mi się przygotować :)

    ReplyDelete
  7. Polowałam na takie milkowe jajeczka, ale zanim się ogarnęłam już ich nie było :(
    Ciasta wyglądają przepysznie! Też strasznie się zasłodziłam w święta ;)

    ReplyDelete
  8. Wygląda to niesamowicie ! Aż głodna się zrobiłam :)Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ Buziaki!

    ReplyDelete
  9. aaa mam teraz ogromną ochotę na słodkości!

    ReplyDelete
  10. Sernik z oreo wygląda obłędnie. Chyba się skuszę.

    ReplyDelete
  11. Delicious and adorable photos :)

    ReplyDelete

Post a comment